• rozwiń
    • WIG20 2600.37 +0.36%
    • WIG30 2984.35 +0.58%
    • WIG 66685.33 +0.37%
    • sWIG80 14987.50 -0.56%
    • mWIG40 4969.73 +0.78%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Afera spalinowa w Volkswagenie. Koncern pokazał, jak naprawi silniki "Źródło: TVN24 BiS"

Inżynier pracujący przy projektowaniu systemów dla pojazdów z silnikami Diesla VW skazany w USA za udział w procederze oszustw, jakich dopuszczał się koncern - podaje w poniedziałek Agencja Reutera. Kara to 40 miesięcy więzienia i 200 tys. dolarów grzywny.

Jak poinformowano, chodzi o Jamesa Lianga. Grzywna, jaką został ukarany Liang, jest dziesięciokrotnie wyższa od postulowanej przez amerykańskich oskarżycieli federalnych. Jak uzasadnia sędzia Sean Cox, wyrok i grzywna mają posłużyć zniechęceniu innych decydentów i inżynierów przemysłu motoryzacyjnego do popełniania przestępstw przeciwko regulacjom i konsumentom.

Skandal spalinowy

Według sędziego, Liang był częścią "porażającego nadużycia wobec amerykańskich konsumentów, które jest bardzo poważnym i niepokojącym przestępstwem w stosunku do naszej gospodarki".

Volkswagen już we wrześniu 2015 roku przyznał się do stosowania tajnego oprogramowania w swoich samochodach, które umożliwiało formalne spełnienie wymogów federalnej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), dotyczących czystości spalin.

Koncern zgodził się zapłacić karę w wysokości 2,8 mld dolarów i przeznaczyć dalsze 25 mld dolarów na uregulowanie roszczeń amerykańskich właścicieli jego aut z silnikami Diesla. Volkswagen wyraził też gotowość odkupienia około 500 tys. samochodów.

Śledztwo

Jednak władze USA nie zaprzestały śledztwa mającego ustalić odpowiedzialność za trwającą całe lata aferę indywidualnych pracowników koncernu.

Zarzutami w sprawie obciążono ośmiu obecnych i byłych decydentów koncernu. Według prokuratora federalnego Marka Chutkowa, Liang był "jedną z kluczowych figur" w projektowaniu systemów, które pozwalały Volkswagenowi na przedstawienie jego pojazdów z silnikami Diesla jako zgodnych z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych przepisami dotyczącymi zanieczyszczenia środowiska. W rzeczywistości emisja szkodliwych substancji była nawet czterdzieści razy wyższa od dopuszczalnych norm.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane