• rozwiń
    • WIG20 2579.54 +1.45%
    • WIG30 2954.23 +1.35%
    • WIG 66036.92 +0.81%
    • sWIG80 15076.02 -0.13%
    • mWIG40 4913.07 +0.32%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 12:33

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Autonomiczny SUV połączy się z internetem. Chińczycy zaskakują na targach w Las Vegas

Plusy i minusy aut elektrycznych "Źródło: tvn24bis.pl"

Chiński start-up Byton zaprezentował na targach CES koncept w pełni elektrycznego SUV-a łączącego się z internetem. Zdolny do autonomicznej jazdy pojazd ma być zintegrowany z asystentem głosowym i usługą chmurową.

Pokazany w Las Vegas prototyp samochodu jest wyposażony w system kamer i ekranów z funkcją rozpoznawania twarzy i gestów, w tym wbudowany w kierownicę 8-calowy tablet i drugi, znacznie większy wyświetlacz dotykowy, rozciągający się na całą szerokość deski rozdzielczej (125 na 25 cm). Dodatkowe sterowane gestem ekrany znalazły się z tyłu przednich siedzeń, obracających się ku sobie.

Sterowanie głosowe funkcjami pojazdu ma być możliwe dzięki integracji z wirtualnym asystentem Amazon Alexa oraz z gromadzącą i przetwarzającą dane kierowcy i pasażerów platformą internetu rzeczy (IoT) Byton Life.

Obok możliwości związanych z funkcjami rozrywkowymi, takimi jak strumieniowanie filmów i muzyki, usługa umożliwia również prowadzenie rozmów wideo. Za pomocą wbudowanych czujników samochód monitoruje także nasycenie tlenem oraz wskaźniki biometryczne, takie jak rytm serca, ciśnienie krwi i wagę. Są one zapisywane w profilu użytkownika.

Dwie wersje pojazdu

Samochód Bytona ma zadebiutować na rynkach europejskim i północnoamerykańskim w 2019 roku. Projektowane z myślą o SUV-ie rozwiązania w przyszłości mają znaleźć zastosowanie również w innych samochodach. Pierwsze wersje pojazdów mają być wyposażone w autonomię poziomu trzeciego, czyli zaawansowane wspomaganie kierowcy. Firma planuje dokonać przeskoku na poziom czwarty (pełną samosterowność) po 2020 roku.

Byton zapowiada dwie wersje pojazdu, z których podstawowa - wyceniana na 45 tys. dolarów - będzie miała tylny napęd o mocy 272 koni mechanicznych i zasięg 250 mil (ok. 402 km) na jednym ładowaniu. Wersja premium SUV-a ma być wyposażona w podwójny napęd o mocy 476 koni mechanicznych i zasięg 325 mil (ok. 523 km).

Prezesem Bytona (dawniej Future Mobility Corporation) jest Carsten Breitfeld, dawny szef programu samochodów elektrycznych BMW. W październiku 2017 roku do spółki dołączył również Tom Wessner, jeden z założycieli Faraday Future. Wessner przeszedł do konkurencyjnego start-upu razem z kilkunastoma innymi pracownikami FF.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane