• rozwiń
    • WIG20 1991.36 -0.74%
    • WIG30 2313.54 -0.59%
    • WIG 53425.20 -0.28%
    • sWIG80 14733.98 +0.46%
    • mWIG40 4470.05 +0.60%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

To auto chce pobić rekord prędkości. Barierę ceny pewnie też przebije

To auto chce pobić rekord prędkości. Barierę ceny pewnie też przebije
Foto: Ghoster/Wikipedia (CC-BY-SA-4.0) Foto: Bugatti Chiron chce pobić rekord prędkości

Bugatti Veyron pozostaje najszybszym samochodem świata produkowanym seryjnie i dopuszczonym do ruchu na publicznych drogach. Ale jego pozycja może wkrótce zostać zagrożona. Jest nowy pretendent do tytułu: nazywa się Chiron.

Bugatti zapowiedziało, że 268 mil na godzinę (431 km/h), jakie udało się osiągnąć w 2010 roku, to nie jest szczyt możliwości seryjnie produkowanych aut. Chiron ma wkrótce zdetronizować dzierżącego tytuł brata.

Podczas gdy Veyron Super Sport postawiony na linii startu w dniu bicia rekordu miał 1100 KM, Chiron seryjnie ma o 400 KM więcej. Jak powiedział na otwarciu londyńskiego salonu Bugatti członek zarządu firmy dr Stefan Brungs, koncern zamierza pobić swój własny rekord prędkości naziemnej samochodów seryjnych.

Elektronicznie ograniczona do 400 kilometrów na godzinę prędkość Chirona po zdjęciu blokad może wynieść nawet 463 km/h. Dodatkową moc uda się osiągnąć dzięki blisko o 400 KM więcej, wyciśniętych z silnika o podobnej konstrukcji, jaki osadzono w Veyronie.

Jednostka napędowa to 8 litrów pojemności, 16 cylindrów w układzie W oraz cztery turbosprężarki dostarczające do intercoolerów co minutę hektolitry powietrza pod ogromnym ciśnieniem. Oczywiście poprawiona aerodynamika Chirona nie pozostanie dla rekordu bez znaczenia.

Rekord należący do Veyrona został ustanowiony z kierowcą testowym Bugatii – Pierre Henri Raphanel'em - w 2010 roku. Wszystko działo się w obecności przedstawicieli Księgi Rekordów Guinnessa oraz Niemieckiej Agencji Technicznej Inspekcji na torze testowym Volkswagena w Ehra-Lessien. Raphanel osiągnął wówczas prędkość 265,9 mph w jednym przejeździe oraz 269,8 w drugim, z których – zgodnie z regułami ustanawiania rekordów prędkość – uzyskano średnią prędkość 267,856 mph (431,073 km/h).

Jedyna barierą może okazać się cena. Bugatti Veyron, czyli poprzednik Chirona, kosztuje ok. 7 mln zł. I jest najdroższym seryjnym samochodem na świecie.


A tak wygląda przejażdżka pretendującym do miana najszybszego wozu seryjnej produkcji:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane